logowanie

matematyka » forum » forum zadaniowe - szko砤 ponadpodstawowa » zadanie

Prawdopodobie艅stwo, zadanie nr 2867

ostatnie wiadomo艣ci  |  regulamin  |  latex

AutorZadanie / Rozwi膮zanie

kokabango
post贸w: 144
2013-04-19 19:36:33

zad 5. a)Rzucamy czterokrotnie moneta. Oblicz prawdopodobie艅stwo tego , ze reszka wypadnie co najwy偶ej trzy razy
b) Rzucamy pi臋ciokrotnie moneta . Oblicz prawdopodobie艅stwo tego , ze moneta nie upadnie piec razy ta sama strona do g贸ry. Prosz臋 o wszystkie obliczenia do zad 5 , bo mam klopot , z g贸ry dzi臋kuje . Karola


tumor
post贸w: 8070
2013-04-19 19:40:42

a) Wszystkich mo偶liwo艣ci $2^4=16$

Z tego jedna mo偶liwo艣膰, 偶e s膮 same reszki i 15 mo偶liwo艣ci, 偶e reszka wypada najwy偶ej 3 razy.

$P(A)=\frac{15}{16}$




tumor
post贸w: 8070
2013-04-19 19:42:12

b) wszystkich mo偶liwo艣ci $2^5=32$.

Z tego jedna - same or艂y, druga - same reszki. W pozosta艂ych 30 mo偶liwo艣ciach moneta nie upada zawsze t膮 sam膮 stron膮.

Zatem $P(B)=\frac{30}{32}$


gothdo
post贸w: 69
2013-04-19 19:45:06

a) Wszystkich przypadk贸w jest 16, a warunek nie jest spe艂niony tylko w jednym przypadku - wypadn膮 same reszki. Prawdopodobie艅stwo wynosi wi臋c 15/16.


kokabango
post贸w: 144
2013-04-19 20:13:58

chce obliczenia , a nie jakies objasnienia , mam problemy z matma!



tumor
post贸w: 8070
2013-04-19 20:24:37

Je艣li masz problemy z matm膮, to czytaj obja艣nienia, a nie spisuj bezmy艣lnie cyfry. Zadania s膮 tak proste, 偶e tu NIE MA co udawa膰, 偶e s膮 jeszcze jakie艣 obliczenia. Trzeba wstawi膰 15 i wstawi膰 16. 15 u g贸ry, a 16 na dole. Niekt贸rzy m贸wi膮 na to licznik i mianownik. Koniec oblicze艅. Nie rozumiesz, z czego wyniki si臋 bior膮. Dobre wyj艣cie to cofni臋cie si臋 o kilka klas i zwolnienie wszystkich, kt贸rzy sprawili, 偶e nie jeste艣 kilka klas ni偶ej. Z艂e wyj艣cie to m贸wienie mi, jak mam komu艣 rozwi膮za膰 zadania.


kokabango
post贸w: 144
2013-04-19 20:26:32

to nie pisz do mnie , boze


strony: 1

Prawo do pisania przys艂uguje tylko zalogowanym u偶ytkownikom. Zaloguj si臋 lub zarejestruj

© 2019 Mariusz iwi駍ki      o serwisie | kontakt   drukuj