logowanie

matematyka » forum » forum zadaniowe - uczelnie wy縮ze » zadanie

Probabilistyka, zadanie nr 5103

ostatnie wiadomo艣ci  |  regulamin  |  latex

AutorZadanie / Rozwi膮zanie

almgamdi
post贸w: 10
2016-12-27 10:08:50

Witam.
W nast臋pnym semestrze mam przedmiot o nazwie \"Probabilistyka\"
Pr贸bowa艂em si臋 z nim zapozna膰 ale na razie jestem totalnie zielony. Mam kilka zada艅 do kt贸rych rozwi膮zania nie jestem pewien a chcia艂bym wiedzie膰 o co chodzi i jak to policzy膰.

1.Firma A i B produkuj膮 procesory. W magazynie s膮 3 procesory z firmy A i 6 procesor贸w z firmy B. Jakie jest prawdopodobie艅stwo, 偶e po wyci膮gni臋ciu trzech procesor贸w, wylosowany zostanie dok艂adnie jeden procesor z firmy B?

2.W urnie s膮 1 kula bia艂a, 2 zielone, 1 czarna i 1 we wszystkich kolorach. Za艂贸偶my, 偶e zdarzenia A,B,C przypisane s膮 do wyci膮gni臋cia kolejno kuli bia艂ej, zielonej i czarnej. Czy zdarzenia s膮 parowo zale偶ne? Czy wszystkie ze sob膮 s膮 niezale偶ne?

3.Trzy maszyny produkuj膮 艣ruby. Jedna z wydajno艣ci膮 25%, druga 45% a trzecia 30%. Jakie jest prawdopodobie艅stwo trafienia wybrakowanej 艣ruby, je艣li wiadomo, 偶e wybrakowane partie z poszczeg贸lnych maszyn wynosz膮 1%,2% i 4%?

4.Rzucono trzy razy monet膮. Jakie jest prawdopodobie艅stwo trafienia tylko pierwszego or艂a, je艣li wcze艣niej pad艂y 2 reszki.

Z g贸ry dzi臋kuj臋 za rozwi膮zania.

janusz78
post贸w: 820
2016-12-27 11:13:13

Jak b臋dziesz mia艂 przedmiot Probabilistyka w nast臋pnym semestrze to wtedy poznasz takie poj臋cia jak:
- prawdopodobie艅stwa zdarzenia,
- niezale偶no艣膰 zdarze艅,
- prawdopodobie艅stwo warunkowe,
- prawdopodobie艅stwo ca艂kowite (zupe艂ne)
- wz贸r pastora Thomasa Bayesa.
- prawdopodobie艅stwo rozk艂adu hipergeometrycznego

I te cztery zadania pod warunkiem 偶e nie b臋dziesz si臋 leni艂 i nie b臋dziesz zielony - rozwi膮偶esz bez problemu.

Na przyk艂ad zadanie 1.

Ze wzoru na rozk艂ad hipergeometryczny $ H(9,3,1)$

$P(B) = \frac{{6\choose 1}\cdot {3\choose 2}}{{9\choose 3}}.$

Wiadomo艣膰 by艂a modyfikowana 2016-12-27 13:36:26 przez janusz78
strony: 1