Algebra, zadanie nr 610
ostatnie wiadomości | regulamin | latex
Autor | Zadanie / Rozwiązanie |
55555 postów: 60 | 2012-11-06 17:28:34 1. (x#y)#z= 2. x#(y#z)= 3. x#y#z= i aby sprawdzic lacznosc to nalezy podstawic za : x = 1, y = 0, z = 0 |
tumor postów: 8070 | 2012-11-06 20:52:49 A co to #? Odróżnij grafikę od matematyki. W grafice symbol jest sobą, a w matematyce ma oznaczać. To, jakim symbolem sobie oznaczysz działanie, jest kwestią wyboru. Możesz plusikiem, możesz koniczynką. Jeśli natomiast sprawdzasz, czy jakieś działanie jest łączne, albo też liczysz wynik działania, to potrzeba definicji tego działania. ;) Cóż zatem znaczy #? |
55555 postów: 60 | 2012-11-06 21:32:33 jejku to jest krzyz kazrtezjanski, myslalam, ze ty wszystko wiesz... i trzeba to obliczyc... |
55555 postów: 60 | 2012-11-06 21:33:56 poza tym nie wymadrzaj sie tak bo takie zadanie dostalam a definicji tego nie, zatem juz wiesz jak to rozwiazac ? |
tumor postów: 8070 | 2012-11-06 21:58:33 Jeśli cię poinformowano, że chodzi o iloczyn kartezjański (bo o "krzyżu kartezjańskim" chyba się nie mówi), to dostałaś definicję. Natomiast ty w zadaniu nie piszesz, że # to iloczyn kartezjański, a zdecydowanie # nie jest tym samym co $\times$, jak się iloczyn kartezjański standardowo oznacza. To, że odpowiadam na pytania, których nawet nie umiesz poprawnie zadać, nie znaczy jeszcze, że czytam w myślach. Przy tym symbol $\times$ masz nawet w panelu po lewej i możesz go używać bezpiecznie. Iloczyn kartezjański łączny nie jest, choć warto tu jeszcze napisać, jak definiujemy parę uporządkowaną. Opieramy się następnie na własności, że $(a,b)=(c,d)\Rightarrow a=c \wedge b=d$. Wtedy na przykład $x=\{1\}, y=\{2\}, z=\{3\}$ da $x\times (y\times z)=\{(1,(2,3))\}$ $(x\times y)\times z=\{((1,2),3)\}$ oraz $1\neq (1,2)$ $x\times (y\times z)=\{(a,(b,c)): a\in x, b\in y, c\in z\}$ co jest tylko rozpisaniem z definicji. Pozostałe przykłady analogicznie. Uwagi o wymądrzaniu sobie daruj. Z nas dwojga nie ja bezmyślnie wklejam źle zredagowane i niezrozumiane przeze mnie zadania. Nieco mądrości, wszystko jedno skąd wziętej, z pewnością ci się przyda. (A od kogo dostajesz zadania nie na twój poziom? To sadysta jakiś) |
55555 postów: 60 | 2012-11-06 22:00:37 sluchaj mnie... ja tego nie robie bezmyslnie i nie twierdze, ze \times to znaczy to samo co # |
55555 postów: 60 | 2012-11-06 22:01:44 sluchaj ja tego nie robie bezmyslenie i nie twierdze, ze $\times$ to znaczy to samo co #, sorry, ale czasami tak sie zachowujesz... |
55555 postów: 60 | 2012-11-06 22:05:13 poza tym nie chodzilo mi o to $\times$ tylko o #, tak jak napisalam! |
tumor postów: 8070 | 2012-11-06 22:08:29 Ach. To mi musisz wyjaśnić. Cóż to za krzyż kartezjański, co to za zadania, skąd je masz i jak je rozumiesz? |
strony: 1 |
Prawo do pisania przysługuje tylko zalogowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj